2016/08/29

Moře léčí tělo i duši..

Ahoj všichni! Ráda bych ses vámi podělila o pár zážitků a pocitů z mojí dovolené v Řecku, kterou jsem koncem srpna strávila se svoji kamarádkou. Znáte to..Přijedete někam, kde vám je naprosto krásně a máte pocit, že vám nic nechybí. Přesně tak jsem se cítila já.

více v článku..


Po třech letech jsem jela k moři. Třikrát hurá! Jely jsme s kamarádkou a se dvěma holkami z internetu do Řecka na Chalkidiki do městečka Stavros. Ano, čtete správně - s holkami z internetu. S kamarádkou jsme si totiž říkaly, že by to bylo určitě fajn jet ve více lidech, ale naše kamarádky nemohly kvůli penězům či času. Tak jsme se rozhodly, že seženeme nějaké fajn holky na internetu, které by se rády také podívaly k moři a užily si parádní dovolenou. Naše představa byla taková, že si užijeme více srandy a bude to prostě taková ta parádní dámská jízda, znáte to. Mimoto je to i levnější jet ve čtyrech lidech kvůli platbě za ubytování, což byl takový příjemný bonus. Navíc holky působily přes psaní úplně v pohodě. Realita byla ale ve výsledku jiná a naše růžové představy se už po pár dnech rozplynuly jako pára nad hrncem. Holky s námi odmítaly kamkoliv chodit. Na otázku, zda by se k nám přidaly večer na večeři, jsme dostaly odpověď, že si koupily čerstvá rajčata a rády by si je snědly, haha. A tak to chodilo každý den, když jsme se jich ptaly, zda jdou s námi alespoň na pláž. Na což odvětily, že již dnes kolem pláže šly a nechtějí se vracet. Ehm, zapomněla jsem zmínit, že pláž byla od našeho ubytování vzdálená sto metrů a bylo na ni vidět již od našeho apartmánu. Čas trávily s našimi sousedy, kteří mimochodem nebyli švarní chlapci s vypracovanými těly, ale paní vyššího věku. Jo a také nás přestaly zdravit. Doteď vlastně nevíme, co jsme udělaly špatně a když jsem se to snažila vyřešit, tak se mě opět dostalo zpátky ignorace. Takže si představte, že s někým takovým jste devět nocí na stejném pokoji a panuje tam tichá domácnost. Ale už dost stěžování! Pozitivní je, že jsme si s kamarádkou užily dovolenou parádně spolu a holky asi taky spolu.

V Řecku bylo krásně. Přijely jsme tam už brzo ráno, tak jsme se šly podívat k moři. Byl tam ještě klid, po pláži chodilo jen pár lidí. Musím říct, že jsem se cítila opravdu úžasně, protože ten příjemný větřík, šumící moře, čistý vzduch a kopce v dáli, byly jako pohlazení pro moji duši. V tu chvíli jsem cítila v sobě takovou svobodu a vnitřní klid a jediné, co po čem jsem toužila, bylo vylézt na jeden ten kopec a vychutnat si pohled na ten ráj seshora. Všechny starosti, které jsem měla před odjezdem, byly rázem pryč. A tak jsem se cítila i během celé dovolené, když tedy nepočítám ten občas stoupnutý adrenalin z našich spolubydlících, haha. 

Jednou jsme takhle s kamarádkou ležely na pláži a najednou k nám přišla servírka (Řekyně) a začala se s námi bavit anglicky. Po chvíli nás pozvala na panáka a seznámila nás s barmany a dali jsme si společně na seznámení asi dva panáky čokoládové tequily. Pili jste ji někdy nebo jste taky nevěděli, že něco jako čokoládová tequila existuje? ..Takže takové příjemné zpestření! Všichni byli hrozně moc milí, sympatičtí a hrozně pozitivní! 

Další den jsme jely do Soluně na výlet. Předtím než přijel autobus jsme si šly s kamarádkou koupit nanuk na osvěžení. Kamarádka si vybrala první a šla ho hned zaplatit. Po chvíli jsem si i já jeden vybrala a šla ho zaplatit. Za kasou seděl pohledný mladík a měl nádherné modré oči. Podávám mu peníze za nanuk a on na mě: ,,It´s OK!"..Ano, dal mi ho zadarmo! To bylo jak pohlazení pro duši. Ne proto, že bych byla ráda za ušetřené euro, ale to milé gesto mě úplně zahřálo u srdce. 

Většinu dní jsme trávily u moře, protože tam panovala opravdu vedra. Na pláži to fungovalo tak, že jsme mohly mít lehátka a slunečník ke konzumaci zdarma, takže jsme si každý den dávaly frappé či nějakou ledovou tříšť. Přečetla jsem za tu dobu dvě motivační knížky, které mě dělaly ještě více pozitivní a šťastnější, O knížkách vám budu psát v některém z dalších článků. Na pláži se s námi bavili cizinci, kteří po pláži chodili a prodávali různé suvenýry. Líbilo se mi, jak i přes časté odmítání turistů a neustálém chození z místa na místo v nehorázném vedru, si zachovali své úsměvy, humor a pozitivitu. Večery jsme chodily většinou do městečka, kde jsme procházely různé obchůdky nebo si zašly někam na jídlo. Ochutnaly jsme řecký gyros, mušle a rybičky. Všechno to byla naprostá mňamka! Samozřejmě jsme se furt jen neválely, ale jely navštívit historické město Soluň, Kavalu a ostrov Thassos.

Na Thassos se jelo trajektem a byl to jeden z nejkrásnějších zážitků, protože jsme mohly jít na palubu a krmit racky, kteří lítali všude kolem nás a bylo jich opravdu hodně. Jedli nám jídlo i z ruky, takže to bylo něco úžasného! Vystoupily jsme z trajektu a vystoupaly k takovému kostelíku, odkud byl pak nádherný výhled na moře a okolí. V ten den bylo neskutečné vedro, tak jsme se s kamarádkou šly koupat do moře, které bylo úplně nádherně modré a mnohokrát krásnější než ve Stavrosu. 

Poslední celý den jsem se rozhodla, že prostě můj plán z prvního dne musím uskutečnit a vystoupaly jsme na jeden z kopců, kde jsme došly na vyhlídku odkud bylo vidět krásně na město a moře.

Pro mě dny strávené v Řecku znamenaly vyčištění hlavy, opravdu všechny starosti odplavaly, já měla čas si uvědomit na čem mi skutečně záleží a kolik zbytečného stresu v životě prožívám. Že mě šťastnou neudělají věci, ale zážitky, příroda a lidi, na kterých mi skutečně záleží. Neskutečně si vážím maličkostí, každého hezkého dne, milého slova, úsměvů blízkých i cizích lidí. 



















3 komentáře:

  1. Fotky jsou úžasný, už z těch je mi jasný, že sis to musela užít... ale jak to tak čtu, úplně z textu srší nadšení :) Hned jsem sama o hodně pozitivnější :) Jsem ráda, že se ti dovolená tak líbila!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užila jsem si to moc! :) ..Doufám, že někdy budeme cestovat někam spolu, jak jsme se bavily :))

      Vymazat
  2. Veru dovolenkou pri mori si človek oddýchne tak ako nikde, je to taký úplný reštart, všetky starosti akoby odplávali preč.

    OdpovědětVymazat